اصول نگهداری کاپشن چرم مصنوعی در خانه

نگهداری کاپشن چرم مصنوعی؛ تمیز کردن و مراقبت از لباس‌ چرم مصنوعی

آموختن شیوه نگهداری کاپشن چرم مصنوعی (Faux Leather) در مقایسه با محصولات چرم طبیعی آسان‌تر و کم دردسرتر است. افراد زیادی چه به دلیل مسائل زیست محیطی و چه به علت اعتقادات خود و یا خرید محصولات کم هزینه ترجیح به استفاده از محصولات ساخته شده از چرم مصنوعی می‌دهند. به همین دلیل آموختن نحوه مراقبت از کت چرم مصنوعی به عنوان یک محصول پرطرفدار در این دسته باعث بالا رفتن عمر مفید لباس و حفظ زیبایی اولیه آن می‌شود. بیشتر البسه ساخته شده از چرم مصنوعی با آب ولرم و صابون ملایم تمیز خواهند شد؛ حتی کت و کاپشن چرم مصنوعی که آستر دارد را به راحتی می‌توان در خانه تمیز کرد. لباس‌های چرم مصنوعی پس از چند بار استفاده یا زمانی که لکه یا آلودگی‌ روی سطح آن پدیدار شده نیاز به نظافت اصولی پیدا می‌کنند. مقاله زیر اطلاعات مفیدی در رابطه با اصول نگهداری از لباس چرم مصنوعی در اختیار دارندگان این محصولات قرار می‌دهد.

آشنایی با نحوه نگهداری کاپشن چرم مصنوعی

نگهداری کاپشن چرم مصنوعی در بسیاری اوقات در خانه و با استفاده از امکانات ابتدایی امکان‌پذیر است. پس از خرید کت یا پالتو چرم مصنوعی موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. برای مثال لباس‌های چرمی در اثر مجاورت یا سایش با سایر اکسسوری‌ها ممکن است به یکدیگر رنگ دهند. به همین دلیل همیشه لازم است نسبت به رنگ کیف یا شلوار جین مورد استفاده با کت و کاپشن چرم مصنوعی حساسیت بیشتری به خرج داده شود. سایر اصول مراقبتی برای نگهداری از محصولات پوشیدنی چرم مصنوعی در ادامه توضیح داده شده است.

  • اجتناب از نور خورشید و منابع گرمایشی
  • آویزان کردن لباس چرم مصنوعی از چوب لباسی پهن
  • استفاده نکردن از مواد شیمایی قوی مانند سفید کننده
  • امتحان کردن محصولات مراقبتی چرم مصنوعی قبل از استفاده

توجه به لکه‌ها و آثار به جا مانده پس از استفاده از محصولات مراقبتی و نظافتی بر روی لباس‌های چرم مصنوعی نکته مهمی است که باعث افزایش عمر مفید این لباس‌ها می‌شود. انواع کت و کاپشن چرم مصنوعی در صورت مراقبت و نگهداری اصولی می‌تواند به یک محصول جاودانه تبدیل شود.

اصول مراقبت از کت چرم مصنوعی چیست؟

برای نگهداری از کاپشن چرم مصنوعی بهتر است آن را در فضایی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید یا رطوبت قرار داد. قرار دادن البسه چرمی درون کمد و کشوهای تنگ که با انواع وسایل احاطه شده باعث تخریب بافت لباس می‌شود. اصول مراقبتی از کاپشن چرم مصنوعی شامل موارد زیر است.

  • تمیز کردن اصولی انواع لباس چرم مصنوعی
  • جلوگیری از خشک شدن بافت البسه
  • جلوگیری از تماس با مواد شیمیایی
  • نگهداری در دمای مناسب اتاق
  • نگهداری در محل مناسب

حفظ لطافت و نرمی لباس‌های ساخته شده از چرم مصنوعی با مراقبت اصولی امکان‌پذیر است. دمای گرم و مرطوب اتاق دشمن هر نوع محصول چرمی است و می‌تواند به بافت لباس آسیب بزند. با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود می‌توان از کت و کاپشن چرم مصنوعی به خوبی محافظت کرد.

چگونه محو شدن را در کت و کاپشن چرم مصنوعی کاهش دهیم؟

بافت کت و کاپشن چرم مصنوعی به گونه‌ای است که اگر به مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد دچار رنگ پریدگی یا محو شدن رنگ می‌شود. در این شرایط با قرار دادن البسه چرم مصنوعی داخل کمد یا کشوی تمیزی که تاریک است به مرور رنگ پریدگی لباس کاهش پیدا می‌کند.

بوهای ناخوشایند را چگونه از کت و کاپشن چرم مصنوعی از بین ببریم؟

چرم مصنوعی می‌تواند بوهای ناخوشایند مانند دود سیگار و قلیان، غبار ناشی از کباب کردن و پخت‌وپز و آلودگی‌های محیطی را به خود جذب کند. بوهای ناپسند انواع کت و کاپشن چرم مصنوعی به وسیله جوش شیرین و اندکی صبوری از بین خواهد رفت.

نحوه نگهداری کاپشن چرم مصنوعی اصولی

برای این کار داخل و بیرون لباس چرمی با جوش شیرین پوشانده می‌شود و لباس درون کیسه‌ای بزرگ قرار می‌گیرد. پس از 24 ساعت با از بین رفتن بوی ناخوشایند آثار جوش شیرین از لباس پاک شده و در صورت نیاز با پارچه‌ای مرطوب کت یا کاپشن تمیز می‌شود.

چگونه انقباض را در کت و کاپشن چرم مصنوعی کاهش دهیم؟

در نگهداری از کاپشن چرم مصنوعی توصیه می‌شود که از شستشو با آب داغ اجتناب شود. این توصیه به این دلیل است که چرم مصنوعی در اثر مجاورت با آب گرم قابلیت جمع شدن (کوچک شدن) را دارد. برای جلوگیری از انقباض کت و کاپشن چرمی بهتر است شستشو با آب سرد انجام شود.

اتو کردن کت و کاپشن چرم مصنوعی چگونه است؟

بسیاری از چروک‌های ناشی از شستشوی لباس‌های چرم مصنوعی در فرایند خشک شدن به صورت طبیعی برطرف می‌شوند. برای صاف کردن چروک‌های سرسخت‌تر می‌توان از پایین‌ترین درجه اتو آن هم برای مدتی کوتاه کمک گرفت. قرار دادن پارچه‌ای نخی مابین لباس و اتو برای محافظت بیشتر از سوختن و ذوب شدن لباس چرمی جلوگیری می‌کند.

چگونه لباس‌های چرم مصنوعی را بشوییم؟

شستن لباس‌های چرم مصنوعی شامل کت، پالتو و کاپشن با آب سرد و ملایم در خانه امکان‌پذیر است (آب گرم لباس چرم مصنوعی را کوچک می‌کند.) در صورت درج نوشته “hand-wash only” روی برچسب راهنمای لباس بهتر است از شستشوی ماشینی اجتناب شود. انجام مراحل زیر برای شستشو و نظافت لباس‌های چرم مصنوعی لازم است.

  1. پاک کردن گرد و غبار از کت و کاپشن چرم مصنوعی
  2. پر کردن سینک یا تشت با آب ملایم برای شستن البسه
  3. انتخاب شوینده مناسب برای شستشو (صابون ملایم)
  4. انتخاب چرخه ضعیف در شستشوی ماشینی (شستشوی دستی)
  5. خشک کردن طبیعی کت و کاپشن در فضای اتاق (تا 24 ساعت)
  6. استفاده از نرم کننده برای حفظ بافت کت و کاپشن چرم مصنوعی

استفاده از شوینده ملایم و پارچه میکروفایبر از اصول ابتدایی مراقبتی برای محافظت از انواع چرم است. بهتر است محصولات ساخته شده از چرم مصنوعی داخل خشک‌کن قرار نگیرند زیرا حرارت بیش از حد این وسایل می‌تواند باعث تخریب بافت آن و سوختگی شود.

برای شستشوی لباس‌های چرم مصنوعی به چه ابزاری احتیاج است؟

برای شستشوی لباس‌های چرم مصنوعی در خانه به ابزار و تجهیزاتی احتیاج است. پارچه میکروفایبر، صابون یا شوینده ملایم، سینک یا ظرف بزرگی برای شستن کت و کاپشن، آب سرد تا ولرم، روغن بچه یا روغن نارگیل، سواپ پنبه‌ای و جوش شیرین (اختیاری) احتیاج است.

حالت دادن کت و کاپشن چرم مصنوعی با مواد مغذی

پس از پایان یافتن مراحل شستشو نوبت به استفاده از مرطوب کننده (نرم کننده) طبیعی یا صنعتی برای حفظ یکپارچگی بافت لباس و جلوگیری از خشک شدن آن می‌رسد. مقدار کمی از روغن نارگیل یا زیتون می‌تواند به لباس‌های ساخته شده از چرم مصنوعی حالت دهد و مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن آن‌ها بشود.

جمع‌بندی مراقبت و نگهداری کاپشن چرم مصنوعی

نگهداری کاپشن چرم مصنوعی در شستشوی مناسب آن، خشک کردن اصولی و استفاده از مواد مغذی برای مرطوب کردن بافت لباس خلاصه شده است. کلید موفقیت در شستشوی انواع لباس‌های ساخته شده از چرم مصنوعی استفاده از آب خنک و صابون ملایم است. انواع کت و کاپشن چرم به دلیل تماس با بدن بیشتر از سمت داخل دچار کثیفی می‌شوند به همین دلیل تمیز کردن قسمت داخلی و آستر آن نیز اولویت دارد. برای مراقبت از کت چرم مصنوعی بهتر است به محض احساس هر گونه بوی ناخوشایند (هر چند خفیف) شستشوی اصولی آغاز شود. آب سرد و صابون ملایم توانایی از بین بردن بیشتر لکه‌ها و آلودگی‌ها را از سطح کت و کاپشن چرم مصنوعی دارد. روغن نارگیل، روغن زیتون و نرم کننده‌های صنعتی از ترک خوردن و پوسته شدن سطح کت و کاپشن چرم مصنوعی جلوگیری کرده و عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهند. به کار بستن اصول نگهداری از لباس چرم مصنوعی که در این مقاله به آن اشاره شد شد جلوه بهتری برای محصول ایجاد کرده و باعث بهبود کیفیت بافت آن می‌شود.

پرتکرارترین پرسش‌ها در مورد اصول نگهداری کاپشن چرم مصنوعی

  • بهترین پاک کننده محصولات چرم مصنوعی چیست؟

مواد طبیعی شامل آب و صابون ملایم بهترین تمیز کننده برای کت و کاپشن چرم مصنوعی است.

  • کت و کاپشن چرم مصنوعی را می‌توان درون ماشین لباسشویی شست؟

برخی از اقلام کت و کاپشن چرم مصنوعی را می‌توان درون ماشین لباسشویی انداخت هر چند برای اطمینان بیشتر بهتر است برچسب راهنمای محصول را مطالعه کرد.

  • چگونه می‌توان از پوسته پوسته شدن لباس چرم مصنوعی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خشک شدن یا پوسته پوسته شدن لباس‌های چرم مصنوعی می‌توان از محصولات نرم کننده یا مرطوب کننده موجود در بازار کمک گرفت.

  • ماندگاری کت و کاپشن چرم مصنوعی چه قدر است؟

انواع کت و کاپشن چرم مصنوعی در صورت نگهداری اصولی 4 تا 6 سال ماندگاری دارند.

  • کت و کاپشن چرم مصنوعی چگونه تمیز می‌شود؟

انواع کت و کاپشن چرم مصنوعی با استفاده از شوینده‌ای ملایم، دستمال میکروفایبر و آب ملایم تمیز می‌شوند.

سایر مقالات

راهنمای انواع کمربند چرم زنانه اصل
انواع کمربند چرم زنانه نواری ساخته شده از چرم است که با...
انواع لباس های چرمی اورسایز اصل و باکیفیت
روند رشد لباس های چرمی اورسایز (Oversize leather dress) در طول زمان...
آشنایی با بهترین برند کیف چرم زنانه اصل
شناخت بهترین برند کیف چرم زنانه برای مصرف‌کنندگان به دلیل انتخاب و...